Prinsesselijk

09:41

Onze eerste echte opdracht kwam eind 2013 binnen! De vraag was of we twee prinsessenjurken wilden maken. Voor twee dochters van een bekende van ons. Uiteraard wilden Nichtje en ik dat doen. We zijn immers al jaren stiekem zelf prinses, dus weten wij precies wat prinsessen dragen.

Alleen had ik nog nooit kinderkleding gemaakt. 
Meisjes hebben natuurlijk andere vormen dan vrouwen. Nou ja, minder vormen met name. Maar Nichtje gaf mij moed. Dit was niet ingewikkeld zoals een victoriaans corset. Dit was een opdracht die juist heel leuk was! Waar we al onze fantasie op los konden laten.

En zo begon het. Onze reis door kinderkledingland. De opdrachtgever wilde SUPERZOET. Dus wij kozen het liefste roze lapje satijn dat we in onze voorraad konden vinden. En babyblauw als extra kleur. Zo lief! Kantjes, bandjes, randjes.. We gingen helemaal los. Om uiteindelijk weer terug te komen op het feit dat er twee kleine meisjes in wilden rennen en spelen. Kleine prinsessen hoeven niet zoals grote prinsessen de hele dag op kantoor te werken  lintjes knippen. Die mogen nog spelen en huppelen. Dus misschien wat minder kant en wat meer bewegingsruimte.


Het lijfje en mouw

Nichtje en ik zijn een verrekt goed team. We vullen elkaars werkzaamheden prima aan. En dat ook zonder al teveel overleg. Het is soms alsof zij al weet wat ik ga doen en vice versa. Ook qua vaardigheden sluiten onze skills aan op elkaar. Zij heeft meer technisch inzicht en ik ben van de details. Dat betekent dat we taken van elkaar overnemen en elkaar ook dingetjes uitleggen. Het is een hele fijne, natuurlijke samenwerking.
Ik hoop echt dat we meer gezamenlijke projecten gaan doen.


lijfje voor een prinsesje! aaah kanjes en bandjes. De jurkjes zijn bijna identiek. Het andere jurkje heeft een ander kantje en hartjes waar hier een roosje is vastgezet. 

Vroeger speelden nichtje en ik ook altijd prinses. Wij waren prinsessen die ook konden toveren. Zo hebben we hele avonturen beleefd. En onze moeders waren ook heel goed in het maken van kleding.
Toen schoot ons iets binnen....
Wij hebben vroeger NOOIT dit soort mierzoete jurkjes gekregen! Nooit een prinsessenjurk om in te spelen, dansen, zingen en toveren! 
Maar.. maar... waren dit dan niet stiekem de jurkjes die wij altijd al wilden hebben? Het project werd ineens ook een beetje sentimenteel. Dus besloten we om nog beter ons best te doen voor de jurkjes.
In mijn hoofd zag ik een kleine Mone rondrennen in het roze jurkje. En een kleine, maar iets grotere Nichtje (ze is ouder dan ik) ernaast. Ja, zo moest het zijn. Bij navraag aan de Moeders kregen we te horen dat zij nooit zo'n jurkje hadden gemaakt omdat we er nooit meer uit zouden komen.  Daar zit een kern van waarheid in



Bijna af! 

Afgelopen week was het moment van de waarheid. De jurkjes waren af en gingen naar Opdrachtgever. Nu maar hopen dat zij er net zo weg van was als wij. Of beter nog, dat de echte prinsesjes zich er ook thuis in voelden. 



Zoet!!!!!

De reactie was positief!!!!!!  
 Opdrachtgever was heel blij en zij liet mij later deze week filmpjes zien van haar dochters die dansten en zongen zoals echte (disney)prinsessen dat doen.  Nichtje en ik zijn supertrots! Wij kunnen nu met een gerust hart zeggen dat de nieuwe generatie prinsessen helemaal stijlvol zijn. 

You Might Also Like

0 reacties