Ga terug naar start

11:43

Goh, mijn laatste post hier was eind april. Hmmm het is nu eind juli. Ik ben niet zo'n brave blogposter. 

Het had ook wel zo z'n redenen. Weinig inspiratie, druk druk druk, het werkte gewoon even niet meer voor me.

Nichtje en ik zijn inmiddels ook uit onze ruimte in Pijnacker gegaan. Het was in theorie echt een super locatie. In de praktijk merkten we dat we er steeds minder kwamen. Reden? Toch de reis ernaartoe en weer terug. In onze tijd daar hebben we hele avonturen gehad met het OV, niet al die avonturen waren even leuk.
Wel vond ik het heel erg fijn om een eigen ruimte te hebben. Waar ik geen rekening hoefde te houden met buren/katten/vent. Ook de grootte van de ruimte was heel fijn. Niet dat ik die 80m2 nou helemaal nodig had... Maar het is heerlijk om te ijsberen over grotere oppervlaktes.
Voorlopig zoek ik niet zo heel actief naar een nieuwe ruimte. Nichtje en ik hebben toch hogere eisen dan verwacht. En dan is het met name de locatie waar die hoge eis ligt. Oh en de prijs. Want ik kan vast wel een kantoor/atelier vinden in de buurt van werk, alleen is het duur. Dussuh, loterij winnen dan maar!

Heb ik dan echt helemaal niks uitgevoerd de afgelopen maanden?? Nee dan zou ik liegen. 
Ik heb een outfit voor mijn Pict gemaakt die ik op de Moots en Sum speel;
ik heb meerdere dingen gepoogd te maken en weer weggegooid halverwege want het lukte niet;
ik heb een eerste thuiswerkproject afgerond. Een tule rokje met elastiekband. Ja supersimpel maar eindelijk iets waar ik niet verdrietig van werd tijdens het maken.

Dus hieronder wat foto's een slechte selfie.

 Pictdingen. Een goede vriendin inspireerde mij met haar prachtige pictenkleding. En gelukkig mocht ik wat kleding van haar lenen om een beetje de kunst van het borduren af te kijken. Dit is een schort. Rechte lap voor, rechte lap achter en dat rode ding heb ik erop geborduurd. Dankzij ProjectPict heb ik ontdekt dat ik het superfijn vind om dingen te borduren. Wel grof werk, want ik heb de fijne dingetjes nog niet geprobeerd.



 Simpel randje geeft toch net even wat meer feel aan je anders lege tuniek. Ja ik heb alleen detail foto's van ProjectPict. Moet het nog maar eens mooi op de foto zetten. Op de Moots was ik toch meer aan het rondrennen dan verwacht.

 Het ultieme valsspelen, de applicatie  is niet aangezet, maar opgestreken met dubbelzijdig plakvlies. Ja ik was te ambitieus en nee ik had geen tijd meer om het op de juiste manier te doen.  Hmm het applicatiedeel lijkt hier niet symmetrisch, dat is hij wel. Zal wel een vouw in de stof liggen ergens.


 Want al mijn tijd zat in het detailwerk. De koorden aan de zijkant van mijn schort zijn gepunnikt. Dat waren 2 avonden Mad Men kijken en verstand op 0 .

Ik ben blij met ProjectPict versie 1. Uiteraard is versie 2 al in de maak ;) . Er moet nog een broek bijkomen en een mantel. Want die dingen had ik nu geleend. 

En nu het eerste thuiswerkproject sinds vorig jaar! 2 meter zacht tule en verder geen idee wat ik aan het doen was.
 maar dit is het geworden



 simpel, prima



 oh en dit heb ik voor het eerst gedaan. Het lijkt een beetje op smockwerk, maar het zijn eigenlijk 6 dunne elastieken in buisjes door een band heen getrokken. Wederom, valsspelen want ik had geen smockelastiek.


Zoals beloofd, de slechte selfie. Het was na middernacht. Negeer de sokken.
Mannetje vindt dat ik te volwassen (heel politiek correct) ben voor het rokje. Ik ben er nog niet over uit.


Al in al, de inspiratie keert terug, m'n spulletjes staan binnen handbereik... En laatste detail (zeker niet onbelangrijk) ik heb een ultieme kniptafel gescoord bij Ikea. Die ook nog eens een eettafel is. Ha!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh die knoopsgaten met dat rode borduursel zijn erg mooi op de donkere stof. Jammer dat je je atelier vaarwel hebt moeten zeggen.
    Groeten Margriet

    BeantwoordenVerwijderen